syurga cinta

luv my pic


Slideshow

22 February 2009

ish..ish...

ni nak crita satu alkisah yg amat....entahlah nak cakap memalukan ada juga..geram pun ada..marah pun ada...tapi ini lah hakikat perasaan hamba yang hina ni..ceh..
Nak di jadikan crita..kelmarin (21/02) kami orang celebrate bestday anak kawan saya ni.Birthday yang pertama. So diorang sibuk sgt..ada yang buat kek, ada yang masak & ada yang memanggang..macam2 ada la..tapi saya tak dapat nak tolong sgt coz tengah keja. tolong la apa patut je. kadang2 ade juga saya curi tulang skejap balik rumah tengok diorang buat kuih. belum masuk crita lagi. crita nya start petang tu..saya cakap kat kawan saya tu..saya cakap saya terpaksa balik office lagi..nak sambung keja la. Nak tahu dia jawab apa..dia jawab..hah..balik la..nanti jangan datang lagi..saya ingat dia gurau je so saya jawab balik..yela saya tak kan datang lagi..nanti jgn panggil saya datang...tp bab tu saya tak kisah sgt..yela kami 2 ni biasa gurau2 macam2 ni. tak tahu saya yg dia sindir saya coz saya tak tolong dia sepenuh masa. macam mana nak tolong..saya jugak ade kerja yg perlu di selesaikan. nanti boss nampak saya tak de kat office..tak pasal2 pulak saya kena "bom atom". lepas pulang keja..lepas mandi saya pergi la rumah dia ngan hubby saya. kami 2 sampai org dah banyak sampai..dah habis makan sesetengah mereka. tunggu org lain habis makan saya mainlah anak2 yg comel ade kat situ. Bila dah main ngan budak2 tu saya lupa plak nak makan. Kawan saya tadi jerit panggil nama saya..saya ingat apahal..saya datang..ade ke patut sampai je dekat dia...dimarahnya saya depan org banyak..siap tunjuk jari lagi kat muka saya. saya terkebil-kebil..ye la..apa salah saya sampai dia marah depan orang ramai. dia cakap..eii..macam2 la yang keluar..saya diam je..yela orang ramai..tak kan nak gaduh di khayalak ramai..malu la. so saya diam jugak..saya makan tepi hubby saya..air mata dah tak tertahan..so berderai airmata..dia nampak mata saya merah disindirnya saya lagi..saya tetap diam juga. asal dia tahu saya nangis bukan sebab dia marah saya..tp saya sedih kenapa saya mempunyai sahabat yang macam ni tak tahu malu..dia dah jatuhkan air muka kawan baik dia sendiri di depan org ramai. habis makan saya pegi dapur nak tolong cuci apa yang patut. sekali lagi saya di serang..hah time tu la saya baru ada lawan cakap dia..dia betul2 tak puas ati coz saya tak tolong dia.tak kan dia tak faham lagi..org ade keja..tak macam kawan2 kami yg lain semuanya surirumah..habis je tolong cuci pinggan apa semua saya terus blah..tak tunggu majlis selesai..pulang pun saya dah tak pandang muka dia lagi..tp saya jumpa jugak husband dia..minta diri & maaf...husband dia ok..understanding..
kadang2 terfikir jugak saya siapa dia nak jatuhkan maruah saya depan orang lagi family & hubby saya tak pernah nak marah saya macam tu..tak pe la..tuhan maha adil..sampai skrang saya masih tertanya2 salahkah saya tak tolong & besar sgt kah kesalahan saya tu sampai tak dapat tunggu masa kami berdua je dia nak marah saya..
maybe ni dugaan & pengajaran buat saya..rambut sama hitam tapi hati lain2..
salahkah saya???????chau luk..ish...ish,,ish...sedihnya...

No comments:

Post a Comment